Travel Life - podróże życia

(+ 48) 535 90 61 62

Dokumenty

Zanim dokonają Państwo rezerwacji, prosimy o sprawdzenie ważności dokumentów. Przy wyjazdach do niektórych krajów np. do Egiptu wymagany jest paszport z terminem ważności minimum 6 miesięcy dłuższym od planowanej daty powrotu. W niektórych krajach niezbędna jest wiza, którą w przypadku kierunków takich jak Turcja, Egipt wykupuje się na lotnisku. Przy podróżach w krajach Unii Europejskiej wystarczy posiadać dowód osobisty.

W razie wątpliwości, służymy pomocą.

Wyżywienie:

Szukając oferty należy zwrócić uwagę na rodzaj wyżywienia. Przy ofertach znajdują się skróty tj.

AI - All Inclusive – oznacza, że oferta obejmuje pełne wyżywienie: śniadania, obiady, kolacje, przekąski między posiłkami, napoje bezalkoholowe, regionalne alkohole;

FB - Full Board – w ofercie są objęte posiłki tj. śniadania, obiady, kolacje, napoje do posiłków są serwowane za dodatkową opłatą;

HB - Half Board – oferta z 2 posiłkami dziennie obejmująca śniadania i obiadokolacje, napoje do posiłków są dodatkowo płatne;

BB - Bed and Breakfast - śniadania;

OV - bez wyżywienia

Standard:

Przy wybieraniu oferty warto pamiętać, że kategoryzacja hoteli w innych krajach może odbiegać od standardów przyjętych w Europie. W razie wątpliwości zapraszam do kontaktu z naszym doradcą wakacyjnym.

Cena:

Cena wycieczki zagranicznej większości ofert zawiera przelot, transfer z lotniska do hotelu i w drodze powrotnej z hotelu na lotnisko, zakwaterowanie, wyżywienie, podstawowe ubezpieczenie uczestników, opiękę pilota lub rezydenta. Ze względu na to, że współpracujemy z różnymi organizatorami wyjazdów przed dokonaniem rezerwacji warto skontaktować się z naszym doradcą wakacyjnym, który potwierdzi jakie świadczenia obejmuje cena danej oferty.

Transport:

Na stronie www.travellife.pl dostępne są oferty z dojazdem we własnym zakresie, autokarowe oraz z przelotem samolotem. Przy wycieczkach autokarowych należy stawić się w wyznaczonym miejscu minimum 15 minut przed odjazdem autokaru. Większość ofert samolotowych realizowana jest tzw. charterem, są też oferty z przelotem liniami rejsowymi. Godzina przelotu jest przez nas potwierdzana 2 dni przed wylotem. Zbiórka odbywa się na lotnisku 2 godziny przed wylotem przy stanowisku organizatora wyjazdu. Na podstawie potwierdzenia rezerwacji otrzymają Państwo bilety lotnicze i voucher hotelowy. Bilet lotniczy obejmuje przelot w obie strony, należy go zachować do powrotu z wakacji. Limit bagażu uzależniony jest od wymagań przewoźnika, najczęściej jest to 15 kg na osobę + 5 kg bagaż podręczny. Za przekroczenie limitu bagażu przewoźnik pobiera opłaty według swojego cennika. W bagażu podręcznym nie wolno przewozić przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu jak np. ostre narzędzia (nożyczki, pilniczek), materiały łatwopalne. Do bagażu podręcznego polecamy spakować przedmioty wartościowe (np. aparaty, kamery, biżuterię) oraz przedmioty pierwszej potrzeby (np. leki, pieluszki).

Opieka rezydenta:

Rezydent jest przedstawicielem organizatora wyjazdu na miejscu odbywającej się imprezy turystycznej. Jego zadaniem jest odebranie z lotniska uczestników wyjazdu, organizacja transferów lotnisko-hotel-lotnisko, spotkań informacyjnych, pośrednictwo w sprzedaży wycieczek fakultatywnych. Jest to osoba do której w pierwszej kolejności należy zgłaszać swoje uwagi na temat pobytu, a w razie potrzeby będzie starała się Państwu pomóc. W sytuacjach awaryjnych należy natychmiast skontaktować się z rezydentem, numer do niego otrzymają Państwo podczas pierwszego spotkania. W razie reklamacji należy stworzyć pismo z opisem sytuacji, które musi zostać podpisane przez rezydenta.

Wycieczki fakultatywne:

Wycieczki fakultatywne są realizowane na miejscu wtedy, gdy zbierze się odpowiednia ilość chętnych na daną wycieczkę. Informacje odnośnie wycieczek fakultatywnych wywieszane są na tablicach informacyjnych w hotelach, można je kupić na spotkaniu z rezydentem.

Bezpieczeństwo i zdrowie:

Organizatorzy wycieczek zagranicznych mają obowiązek zapewnienia Państwu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW oraz kosztów leczenia KL. Jest to podstawowe ubezpieczenie, nie obejmuje ubezpieczenia chorób przewlekłych ani kosztów rezygnacji. Przy rezerwacji warto rozważyć wykupienie dodatkowych ubezpieczeń. W przypadku nagłego zachorowania należy zbierać rachunki za wizytę lekarską, lekarstwa, aby po powrocie do kraju poniesione koszty zwróciła firma ubezpieczeniowa. Podczas podróży po Europie warto zabrać ze sobą europejską kartę ubezpieczenia zdrowotnego, którą wydają w Polsce oddziały NFZ. Karta jest ważna 2 miesiące, może ułatwić skorzystanie z pomocy zdrowotnej w krajach Unii Europejskiej.

Warto zapoznać się z informacjami podanymi w poradniku MSZ.

Życzymy szczęśliwych podróży!

Opublikowane na stronach www.travellife.pl informacje lub ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
© 2010 - 2013 Travel Life All Rights Reserved.